kalau anda gembira,sebut cty....CTY!!!!!

better late than never maaa....

Saturday, May 21, 2011

sepi...~ part 1

     "Mulai hari ini,kita berpisah. Saya bukan lagi kekasih awak.Faham!! ," tegas Hariz. "Please...jangan tinggalkan saya. Saya merayu. Saya sayangkan awak! ," rayu Fea. Tapi, malang sememangnya tidak berbau...."Hariz!!!"....BOOM!!.....

  5 tahun berlalu...
       "Fea. Hari ini kita naik Genting ye. Kali ni kita bercuti puas-puas.ok?," ujar Hariz sambil lembut hidung Fea. Fea hanya tersenyum. Pada Fea,Hariz adalah segalanya. Dia tidak mahu kehilangan Hariz lagi. Cukuplah dengan apa yang pernah terjadi.
       " Saya belikan awak bunga?," tanya Hariz. Fea mengangguk. "Aunty, bagi saya itu bunga ros merah sedozen. Mau kasi ini makwe saya maa," pinta Hariz pada tuan punya kedai bunga. Sedozen ros merah kini di tgn Fea. " Aunty,makwe saya cantik kan? dia suka bunga taik ayam sebenarnya. Tapi saya kita bunga itu busuk. Jadi saya beli ini ros. Ros lg wangi kan aunty?," terang Hariz. "Ya...ya...lagi manyak wangi," balas aunty cina itu sambil terus memandang kehairanan. "Gila ke itu budak?," bisik hati aunty cina tadi.
         " Hariz ?," tegur Fea lembut. "Ya syg. Ada apa?,"tanya Hariz. "Awak tak pernah menyesal bersama saya?," Fea pula bertanya."Menyesal? Kenapa nak menyesal? Awak segalanya buat saya. Saya takkan tinggalkan awak," jelas Hariz. "Awak tak takut kalau saya tinggalkan awak?," tanya Fea lagi. "Awak takkan pernah tinggalkan saya!! Takkan sampai bila-bila!!" tegas Hariz.
         " Izham!!aku ada somethingla nak bincang dengan kau," ujar HAriz. "Apa dia Riz?," balas Izham. Sahabat karib Hariz yang tak pernah berhenti memberi semangat kepada Hariz. "Ak...aku...aku cadang nak lamar Fea. Aku nak kahwin dgn Fea," jelas Hariz. "Kau sure ke ni Hariz.Kau ok tak ni?," balas Izham kembali. "Kau ni apahal Izham? Aku tak fahamla. Hari ni semua orang macam tak setuju aku nak kahwin dengan Fea. Kenapa? What's wrong?Ish...sudahla. Pegi mampusla dengan semua orang. Aku akan teruskan keputusan aku," bentak Hariz. "Riz...riz...tunggu!!," sahut Izham. Hariz terus meninggalkn Izham. Dipandu laju kereta BMW nya. Hariz geram,marah. Tidak adil baginya bila semua orang tidak bersetuju dengan dia.... Dan tiba-tiba...eeettt....BOOM!!!

       Hariz kemalangan...dia koma...Fea setia menemaninya...

4 comments:

  1. mm....hariz n fea.....rafeah ke???hehehe.. ;P

    ReplyDelete
  2. ooo..kalo rafeah die tak panggil fea...die panggil peah..huuu

    ReplyDelete
  3. hahaha...kirenye sofea r ni??hehehe.. ;P

    ReplyDelete
  4. oohh..aah laa..tak terfikir lak...just nk name simple fea...hihiii

    ReplyDelete